CSC 2020: hybride op zoek naar de samenleving van morgen

In gesprek met online deelnemers – CSC 2020

Bekijk de congresfoto’s van CSC 2020 >

26 augustus 2020 was een spannende dag op Landgoed Zonheuvel. Voor het eerst na de Corona lock down in maart was er weer een live congres mogelijk voor maximaal 100 aanwezigen op 1,5 meter. Met veel voorzorgen van de congresorganisatie in samenwerking met Landgoed Zonheuvel bleek dat heel goed te kunnen. Met ruim 90 deelnemers gingen we – op gepaste afstand en toch samen – op zoek naar de samenleving van morgen: Welke oude en nieuwe zaken willen we in de toekomst behouden? Hoe willen we dat onze samenleving met en na Corona vorm gaat krijgen?

Vanaf 14 uur sloten tientallen mensen aan om via livestream deel te nemen. Via verschillende camera’s volgden zij het programma en konden zij vragen stellen en meediscussiëren.  Al met al een prachtige nieuwe vorm van Congres beleven.

Klik voor meer over de congresonderdelen:

Binnenkort kunt u hier ook de opnamen terugzien van sprekers, jongerenpanel en hybride discussie tijdens het middagprogramma.

Met input van deze mensen keken we samen vooruit

Het werd een ontmoeting tegen de achtergrond van de gevolgen van de coronacrisis voor ons (samen)leven. De gevolgen van de verspreiding en aanpak van het virus voor de draagkracht van ons zorgsysteem; maar ook de meer indirecte gevolgen van onze crisisaanpak op alle andere levensterreinen. Het thema werd van vele kanten belicht: psychologisch sociaal, moreel, economisch, technologisch en geopolitiek.