Najaarsberaad Radicale Internationale Solidariteit

bestuur
Categorie: bestuur

We zijn inmiddels wereldwijd zo van elkaar afhankelijk – economisch, ecologisch, voor ons welzijn – dat als een schip dwars ligt in het Suezkanaal, mensen over de hele wereld daar last van ondervinden. Ook de Coronapandemie, migratie- en klimaatcrises zijn alleen nog oplosbaar door inclusief te denken: ieder van ons heeft er deel aan en zal een rol (moeten) spelen in de oplossingen die we samen bedenken.

Cordaid en het Christelijk-Sociaal Congres nodigen u van harte uit voor het online CSC Najaarsberaad met als thema

Radicale Internationale Solidariteit

op donderdag 25 november van 15 tot 16.15 uur via Zoom

• Klimaatactiviste Rozemarijn van ’t Einde (29) houdt een betoog voor radicale internationale solidariteit en de noodzaak tot actie

Rozemarijn van ’t Einde (28) is theoloog, criminoloog én activist voor het klimaat. Deze week werd ze gearresteerd tijdens een demonstratie tegen PFZW die 2,4 miljard belegt in fossiele brandstoffen. Ook is zij initiatiefnemer van de Klimaatwake, een 24/7 durende wake bij het Catshuis tijdens de kabinetsformatie. Trouw interview met Rozamarijn van t Einde: ‘Zoals wij omgaan met de aarde is een dikke middelvinger naar god’/

• In gesprek met u: uw visie, vragen en dialoog met spreker

Het uitgangspunt: Niets is meer ver van ons bed. Bij alles wat we doen klinkt de vraag door ‘wat betekent dit voor de menselijke samenleving wereldwijd, voor onze aarde?’ Niemand is daarbij machteloos. Dus hoe kunt u op uw plek, en ieder van ons bijdragen aan zoiets groots?

Aanmelden

Betrokkenen vanuit aangesloten organisaties en geïnteresseerden in het thema zijn van harte uitgenodigd. Wilt u deelnemen, stuur dan een mail met ‘Aanmelding CSC Najaarsberaad’ aan info.csc@sbiformaat.nl. U ontvangt een bevestiging met Zoomlink.

NIEUWSKOPPEN DEZE WEEK TONEN ONZE GLOBALE AFHANKELIJKHEID:

‘Wit-Russische president dreigt met meer migranten en minder gas’

‘Succes VN-top valt of staat met steun voor ontwikkelingslanden om zich te beschermen tegen klimaatverandering’

‘VNO-NCW overvallen door Glasgow-draai kabinet: ‘13.000 banen op het spel’’