RADICAAL INCLUSIEF CSC Congres 2021

blog
Categorie: blog

Want in het christelijk sociaal denken is inclusiviteit geen doel om na te streven, maar een uitgangspunt bij elk contact met anderen.

• met prikkelende bijdragen van Aart de Geus, Halleh Ghorashi, Erik Borgman, Welmoed Vlieger, Zaïre Krieger, Jacco Vonhof
  • een ouderwets gezellige borrel, een heerlijk planetproof diner
  • momenten van bezinning en culturele verrassing
  • veel boeiende interactie met mededeelnemers van diverse pluimage

Kortom: Het belooft een all inclusive congres te worden.
Wij sluiten niets en niemand uit…

Thema

‘De samenleving bestaat uit wat wij zijn, niet uit wat wij willen zijn.’ Menselijke waardigheid ontleen je niet aan wat je bereikt hebt of verdiend. Respect voor je waardigheid ontvang je omdat je een uniek mens bent. Je kunt daarom niet tegen mensen zeggen: je moet eerst door deze hoepel springen voordat je respect verdient, of mee mag doen aan onze samenleving.

Op talloze manieren tonen we echter dat dit wel is wat we doen. Om erbij te horen moet je van jongs af aan door vele hoepels springen: een hoge Cito-score, een slank, sportief en jong uiterlijk, een volbracht inburgeringsexamen, een actuele online presence, een spik-en-span CV zonder onverklaarde gaten: de lat ligt hoog. Wie er niet overheen kan of wil springen, voelt zich uitgesloten, exclusief, niet welkom om mee te doen.

Hoe inclusief ben jij?

Tickets

Als u het volledige congres wilt bijwonen bent u van harte welkom om te overnachten op landgoed Zonheuvel. De ticketkosten:

• gehele Congres inclusief overnachting en maaltijden: € 220
  • gehele Congres zonder overnachting, met maaltijden: € 160
  • alleen woensdag inclusief diner € 120
  • alleen donderdag inclusief lunch € 75

Jongeren – geboren na 1993 – zijn welkom met 75% korting op de tickets. De kosten voor jongeren:

• gehele Congres inclusief overnachting en maaltijden: € 55
  • gehele Congres zonder overnachting, met maaltijden: € 40